Ik werk nu onder de naam 'Torda'

Een merk met een Friese naam. Dat heb ik altijd al willen bouwen. En nu doe ik het. Met Torda.

Torda is de naam van (een vroegere) hond van mijn ouders. Een zwarte labrador. Extreem lief, maar ook stout. Net zoals zoveel honden. Hij was vernoemd naar een Fries boek: Torda, de sigeunerhûn.

Toen was ik nog nog niet bezig met zijn naam. Maar ik wilde een logo maken van deze hond. Mijn moeder en ik maakten een foto waarop hij een stok in zijn bek had. Die zou ik met Photoshop vervangen door het zwaard van Grutte Pier. Het logo was bedoeld voor een kledingmerk genaamd 'Pier the Brand'. Nadat ik het merk had ingeschreven in het BBIE (intellectuele eigendom, het merk staat nog steeds ingeschreven) zou ik los.

Maar toen kwam ik erachter dat ik helemaal niets met kleding heb. Maar wel met verhalen. Achteraf gezien logisch. Gezien mijn ouders.

Als zoon van een Friese kinderboekenschrijfster (Auck Peanstra) en een huizenverkoper (Frans Hoogland), ben ik een combinatie tussen creatief en commercieel. Al jaren help ik bedrijven met communicatie. Door hun verhalen op papier te zetten. Hier krijg ik de meeste energie van.

En nu ga ik dat doen onder de naam Torda. Met een kwispelende staart - van Torda - in het logo. Want uiteindelijk moeten jouw verhalen leiden tot kwispelende klanten.

Bekijk hoe ik jou kan helpen op mijn nieuwe website.

Torda.nl